kernwaarden

FAMILIE

Wij willen een geestelijk huis bieden aan Jong en Oud in Tilburg om samen te komen en elkaar op te bouwen, te bemoedigen en te vertroosten.

Johannes 13:34-35
Een nieuw gebod geef Ik u, namelijk dat u elkaar liefhebt; zoals Ik u liefgehad heb, moet u ook elkaar liefhebben. Hierdoor zullen allen inzien dat u Mijn discipelen bent: als u liefde onder elkaar hebt.

Mattheüs 25:40
en de Koning zal hun antwoorden: Voorwaar, Ik zeg u: voor zover u dit voor een van deze geringste broeders van Mij gedaan hebt, hebt u dat voor Mij gedaan

GELOOF

Wij geloven dat alle beloften van God door geloof ontvangen kunnen worden. God heeft een erfenis voor ons nagelaten, en dit is allemaal door geloof te ontvangen.

In Markus 9:23 zegt Jezus: "Als u kunt geloven, alle dingen zijn mogelijk voor wie gelooft."

Wij geloven dat we het "Als" kunnen omzetten naar "Alles" door geloof!
Voor ons betekent "Alles": genezing, bevrijding, voorspoed. Gods beloften zijn ja en amen en onherroepelijk.

HEILIGHEID

Wij zijn apart gezet van de wereld en overgezet naar het koninkrijk van God.

Dat wil zeggen, wij zijn nog in de wereld maar zijn niet van de wereld. We zijn apart gezet voor God en volgen de verordeningen van Zijn Koninkrijk. Wij zetten ons af van de normen en waarden van de wereld die tegen Gods Woord ingaan.

GENADE

Romeinen 3:23-24
Want allen hebben gezondigd en missen de heerlijkheid van God, en worden om niet gerechtvaardigd door Zijn genade, door de verlossing in Christus Jezus.

We zijn volledig gered door genade, een geschenk van God.

Joh. 3:16 “alzo lief heeft God de wereld gehad dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft opdat een ieder die in Hem gelooft niet verloren gaat maar eeuwig leven heeft .”

wij geloven

In de kracht van het Bijbelse principe van de vijfvoudige bediening die in Efeze 4:11 (Apostel, Profeet, Evangelist, Herder en Leraar) wordt genoemd. Alle 5 zijn nodig voor de toerusting van de Gemeente. Wij geloven dat Jezus is gekomen om de mens te herstellen en het volkomen leven te geven IN Christus, zoals God het oorspronkelijk bedoeld had. Volledig AANVAARD door God- WAARDEVOL voor God- ZEKERHEID en VEILIGHEID bij God

DOPEN

Wij geloven dat dopen hoort bij bekering;

de Bijbel zegt dat bekering en dopen onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn en we hebben diverse mensen gedoopt vlak na hun bekering:

‘Wie gelooft en zich laat dopen, zal behouden worden, maar wie niet gelooft, zal veroordeeld worden.’
(Marcus 16:16);

Dopen door onderdompeling in water is veel meer dan een symbolische handeling, het is een geestelijke ervaring die enorme impact heeft in iemands leven; deze Bijbeltekst toont de betekenis van dopen:

‘In de doop bent u immers met hem begraven, zoals u ook met hem ten leven bent opgewekt, door uw geloof in de kracht van God die hem uit de dood heeft opgewekt.’ (Colossenzen 2:12)

‘Begin een nieuw leven, en laat u dopen, ieder van u, in de naam van Jezus Christus, om vergeving te krijgen van uw zonden; en u zult de heilige Geest als geschenk ontvangen.’ (Handelingen 2:38).

AVONDMAAL

Als gemeente vieren wij het avondmaal om de week op zondag.

Handelingen 2:42, en zij volhardden in de leer van de apostelen en in de gemeenschap, in het breken van het brood en in de gebeden. 45. en zij bleven dagelijks eensgezind in de tempel bijeenkomen, en terwijl zij van huis tot huis brood braken, namen zij gezamenlijk voedsel tot zich, met vreugde en in eenvoud van hart.

OPDRACHT KINDEREN

Wij dragen baby's en kleine kinderen op aan de Heer tijdens de 'kinderopdracht'. We stellen het kind voor aan de gemeente, dragen het op aan de Heer in een gezamenlijk gebed en spreken de zegen uit in de naam van Jezus. De ouders beloven hun kind op te voeden volgens Bijbelse normen en waarden.

Marcus 10:14
Laat de kinderen bij Mij komen en verhinder hen niet, want voor zodanigen is het Koninkrijk van God.

Lucas 2:22
en aan de gemeente, die bijdraagt in de opvoeding door middel van het kinder-, tiener- en jeugdwerk. Daarbij wordt ook gebeden voor de ouders, dat zij met Gods wijsheid, liefde en gezag hun kinderen mogen opvoeden.

HUWELIJKS- INZEGENING

“Het huwelijk zij in ere bij allen” (Hebreeën 13:4).

Aanstaande echtparen kunnen een verzoek indienen bij de voorgangers voor een huwelijksinzegening. Dit verzoek zal vervolgens met hen besproken worden. Voorafgaand aan de huwelijksinzegening dient het paar eerst een huwelijkstraining te volgen.

Door de jaren heen is de gemeente uitgegroeid naar een gemeenschap waarvan 90 % jonger is dan 30 jaar. Het zijn in het bijzonder deze jongeren die impact gaan maken in de maatschappij met het verkondigen van het evangelie. Wij geloven dat het tijd is voor de jonge generatie om de mens te winnen voor Gods Koninkrijk en verwachten dan ook in de komende jaren dat er grote toename van jongeren zal zijn die kiezen voor Jezus.

Meer weten over praise?

Neem dan contact met ons op